Zorg
Op Kindcentrum Driemaster volgen we de ontwikkeling van kinderen vooral door observatie en methode (on)afhankelijke toetsen. We delen aan de hand van deze resultaten ons onderwijs zo in, dat we tegemoet kunnen komen aan de verschillende onderwijsbehoeften van de kinderen. Deze individuele behoeften staan dan ook centraal.
Heeft een kind problemen met bijvoorbeeld leren, gedrag of concentratie, dan wordt in eerste instantie extra hulp geboden door de leerkracht. Dit doet hij of zij in overleg met de interne begeleider (ib'er). De ib'er heeft een gerichte opleiding gevolgd en kan onderzoeken waar eventuele leerblokkades bestaan of zijn ontstaan en welke onderwijs- en begeleidingsbehoeftes een kind heeft.
De Driemaster kent ook een zogenoemd schoolzorgteam met daarin de ib'er en de directeur van het kindcentrum. Daarnaast kan een schoolmaatschappelijk werker, de Jeugdarts of jeugdverpleegkundige onderdeel uitmaken van het schoolzorgteam. Gezamenlijk zorgen wij ervoor dat de kinderen de best mogelijke begeleiding krijgen.